Spyder & ROTAX 2017

Úvodná stránka / Boli sme / Európa / Spyder & ROTAX 2017

 

Spyder Grossglockner Challenge 2017
08/06/2017 - 11/06/2017
Altmunster, Austria

 

Jedná sa o najväčší európsky zraz priaznivcov, majiteľov či predajcov špecifického produktu z dielní BRP a to jedinečného produktu Can-Am Spyder. Tento ročník bol v poradi piaty v poradí a niesol sa v oslavách 10-teho výročia od oficiálneho predstavenia produktu Can-Am Spyder. Celkový počet 200 Spyderov zo 17 tich krajín celej Európy sa naplnil hneď po spustení registrácie v marci a na akciu sa účastníci z celej Európy začali schádzať v priebehu štvrtka 08.06.2017.
My sme "osedlali" nášho Can-Am Spyder F3 Limited, vyrazili sme z Popradu skoro ráno a o 9.00 sme už raňajkovali v centrále importéra v Bratislave, odkiaľ sme na spoločnú jazdu do Altmunsteru v Rakúsku vyrazili v silnej slovenskej zostave čítajúcej celkovo osem Spyderov. Celodennú jazdu krásnymi kľukatými cestami sme si maximálne užili a večer sme sa ubytovali na brehu jazera Traunsee. Spoločná večera pre všetkých účastníkov v obrovskom stane a následne kultúrny program boli pekným zakončením dňa.

V piatok sme mali na programe scénické jazdy alpskými cestičkami, zážitok to bol obrovský, všade stretávate a zdravíte Spydre, krásne teplé slnečné počasie atmosféru len umocnilo. V poobedňajších hodinách sme mali na programe ešte väčší a silnejší zážitok a to návštevu fabriky ROTAX v Gunskirchene, kde sa vyrábajú špičkové motory, ktoré sú osadené v produktoch Can-Am Spyder, ale nie len v nich (Can-Am ATV, SSV, Sea-Doo, Ski-Doo ...) Do fabriky sa bežný smrteľník nedostane a tak sme túto príležitosť využili. Vidieť špičkovú fabriku, špičkové technológie a špičkové produkty stálo naozaj zato! Meno Rotax vzniklo zo skratky Rotating Achses, teda Rotujúce Hriadele. Firma bola založená v roku 1920 v Drážďanoch, odkiaľ sa v roku 1947 presťahovala do rakúskeho Gunskirchen, kde sídli dodnes. Súčasťou kanadskej rodiny Bombardier sa stala v roku 1950 a v súčasnosti pokrýva väčšinu portfólia snežných a vodných skútrov, trojkoliek Spyder, terénnych štvorkoliek i side-by-side bugín. Motory Rotax ale nájdeme aj v rade samohybov iných značiek, či už ide o motokáry, ľahké lietadlá, vrtuľníky alebo motorky na čele s niektorými typmi BMW. Celkom 7200 zamestnancov má čo robiť, neustále rastúci dopyt prinútil koncern BRP na otvorenie pobočky na výrobu pohonných jednotiek aj v Mexiku. V modernej a vzorne upratanej fabrike má každá skupina agregátov vyhradenú vlastnú linku s rôznym počtom stanovíšť a úkonov. Napríklad radový trojvalec pre Spyder RT absolvuje tridsať zastávok s taktom 333 sekúnd, pričom za smenu vznikne 150 motorov. To ale zďaleka nie je maximum, takých agregátov pre snežné skútre sa vyrobí aj na 355 denne. Fotky priamo z výroby bohužiaľ nečakajte - ako to už v strojných prevádzkach chodí, všade panuje prísny zákaz fotenia. Návštevu sme ukončili obedom vo fabrickej jedálni a pokračovali sme spanilou jazdou horným Rakúskom.

V sobotu bol program jednoznačný a daný. Bol ním hromadný výjazd všetkých Spyderov k najvyššiemu vrchu Rakúska, štítu Grossglockner, kde sme na hornom parkovisku odstavili všetky Spydere a vychutnávali si pohľad na krásnu alpskú panorámu a priľahlý ľadovec. Vysokohorská cesta k tejto hore je asi najznámejšou alpskou cestou. Vedie priamo k srdcu Národného parku Vysoké Taury (Hohe Tauern) a najvyššiemu rakúskemu štítu Grossglockner (3 798 m).

Akciu hodnotíme na jednotku a pokiaľ ste majiteľom Can-Am Spyder určite nevynechajte nasledujúci Spyder Grossglockner Challenge a strávte pár dní v prekrásnej alpskej prírode s skvelej spoločnej komunite trojkolkových nadšencov.

Spyder_Grossglockner_2017_12.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_13.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_06.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_07,1.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_05.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_03.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_07.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_08.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_09.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_02.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_14.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_01.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_10.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_22.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_16.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_27.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_19.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_24.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_26.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_29.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_23.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_31.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_25.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_34.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_32.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_30.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_38.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_37.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_40.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_44.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_41.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_39.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_45.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_46.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_43.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_49.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_47.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_51.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_53.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_52.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_54.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_55.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_57.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_60.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_61.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_65.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_58.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_59.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_64.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_62.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_70.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_66.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_67.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_75.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_76.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_71.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_81.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_80.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_77.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_73.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_74.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_84.JPG
Spyder_Grossglockner_2017_86.jpg
Spyder_Grossglockner_2017_83.JPG